margaryna, jeść, czego nie jeść, zdrowie, zdrowe odżywianie

5 rzeczy, których nigdy nie powinno się jeść


loading...

Żyjemy w czasach, kiedy dużo eksperymentuje się na żywności. Przemysł spożywczy stosuje wiele dodatków, które mają na celu wzmocnienie smaku, zakonserwowanie, poprawienie wyglądu i tym podobne. Teraz pozostaje przed nami pytanie, co mamy jeść, aby zachować zdrowie?

Jako społeczeństwo jesteśmy już coraz bardziej świadomi, czytamy skład produktów, które kupujemy i interesujemy się ich pochodzeniem. Pisze się bardzo dużo o tym w internecie, gazetach, mówi się nawet w telewizji. Tutaj znaleźliśmy takich 5 porad. Zapraszamy serdecznie do przeczytania.

5 rzeczy, których nigdy nie powinno się jeść

Sztuczne słodziki

W małych dawkach, takich jak łyżeczka dziennie, cukier nie jest taki zły. Ale to dość ryzykowne używać dużo cukru i słodzików. Słodziki są w ogóle jeszcze słodsze niż cukier. Zabijają twoje kubki smakowe i zwiększają łaknienie na produkty słodzone. W efekcie jesz więcej pustych kalorii. Dodatkowo, ludzie, którzy jedzą mniej cukru i słodzików, mają więcej energii i mniejszy apetyt.

Margaryna

Wielu z nas myśli, że to zdrowa alternatywa dla masła. W rzeczywistości, margaryna, zawiera wiele tłuszczów szkodliwych dla zdrowia i podwyższających cholesterol. Zawiera ponadto wiele składników takich samych jak masło i ma tyle samo kalorii. Jednak jemy margarynę, bo myślimy, że jest zdrowsza. Lepiej jeść mniej masła i używać dużo zdrowej oliwy.

Czyste białko sojowe

Soja nie jest zła. Jednak czyste białko sojowe, często rafinowane, genetycznie modyfikowane, które spotykamy w wielu produktach sojowych, zawiera hormony. Badania wskazują, że zwiększa ryzyko zachorowania na raka i bezpłodność u kobiet. Jeśli chcesz pozostać wegetarianinem, jedz wege burgery z komosy ryżowej, ciecierzycy, czarnej fasoli oraz batony proteinowe na bazie orzechów i nasion. Zastąp mięso fasolą, orzechami, nasionami, masłem orzechowym i naturalną soją, np. tofu.

Produkty dietetyczne

Niestety, dietetyczne i o obniżonej wartości tłuszczu nie oznacza mniej kalorii. Fit batony i jogurty light zazwyczaj zawierają więcej cukru, słodzików, soli i niezdrowych wypełniaczy, dodających im smaku. Co gorsza, często jemy podwójne porcje takich produktów, ponieważ nie czujemy się usatysfakcjonowani lub myślimy, że możemy zjeść więcej, bo jemy zdrowiej.

Mrożonki

Bardzo wygodne – obiad w 5 minut lub mniej! – ale często mocno przetworzone i pełne tłuszczu i soli. Zamiast iść tą drogą, zrób większy obiad – duży garnek zupy czy gulaszu, porcjuj i zamroź sobie, jeśli nie masz czasu gotować na bieżąco. Mrożone warzywa czy owoce nie są takie złe, tak długo jak wybierasz te, które nie zawierają dodatkowych sosów lub soli.


Inne wpisy na temat Zdrowego stylu życia można znaleźć -> tutaj.

źródło


Wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.
loading...

2 thoughts on “5 rzeczy, których nigdy nie powinno się jeść”

  1. Dosc odwazna naukowo teza dotycząca mrożonek: „Bardzo wygodne – obiad w 5 minut lub mniej! – ale często mocno przetworzone i pełne tłuszczu i soli.” Obawiam się jednak ze istnienie efektu krioskopowego zostało wielokrotnie udowodnione. Zreszta juz niedlugo ludzie zaczna posypywac….sola zamarzniete chodniki…….. Dodawanie soli do mrozonek jest kompletnie nieekonomiczne z punktu widzenia producenta. Naklady energetyczne na zamrozenie czegos takiego bylyby kolosalne. Ni emowiac juz o wydatkach energetycznych calego lancucha chlodniczego.
    Punkt dotyczacy soi tez ciekawy: „Soja nie jest zła. Jednak czyste białko sojowe, często rafinowane, genetycznie modyfikowane, które spotykamy w wielu produktach sojowych, zawiera hormony.” Jezeli cos jest rafinowane to oznacza glownie ze jest oczyszczane. Wiec niby czemu owe drapiezne hormony mialyby wystepowac tylkow czystym bialku a cala reszta soi jest ok? Brak spojnosci

  2. @ Furek

    Soja po prostu posiada hormony i jest po prostu szkodliwa dla większości społeczeństwa a w szczególności dla małych chłopców. Są dwa wyjątki:
    – kobiety przechodzące menopauzę – soja zalecana;
    – soja w postaci sfermentowanej – np. tofu

    @ autor
    Warto wspomnieć o tym, że uprawy soi stanowią ogromny problem dla Ziemi – większy niż jakieś globalne ocieplenie czy silniki diesla. Pod uprawę soi wycina się ogromne obszary dżungli amazońskiej i sadzi inwazyjną soję GMO. Jak to niszczy ekosystem całej właściwie ziemi to chyba nie muszę pisać – wystarczy wyobraźnia. Inną sprawą jest, że na plantacjach soi w środku Amazonii „pracują” niewolnicy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge