smalec z kaki, wegański smalec, kaki, fasola

Wegański Smalec z fasoli i kaki ~ Zdrowe Przepisy Świąteczne

Wegański smalec, czy też po prostu pasta z fasoli, to wspaniałe i zdrowe smarowidło do kanapek, które świetnie komponuje się z ogórkiem kiszonym, a także innymi warzywami.

Nasza wersja tego smalcu to eksperyment, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Zarówno ze względu na niepowtarzalny smak, jak i ze względu na bombową zawartość witamin.

Wegański Smalec z fasoli i kaki

Kaki bowiem, czy też inaczej szaron albo persymona, to owoc, który często pomijamy w supermarketach jesienią, ponieważ niewiele o nim wiemy.

To jabłko orientu wygląda trochę jak pomarańczowy pomidor.

kaki do smalcu, wegański smalec, kakiW rzeczywistości to miękki i słodki owoc o morelowej strukturze i lekko waniliowym aromacie.

Jednak najważniejsze jest to, że kaki to prawdziwe bogactwo witamin i minerałów. To owoc od dawna wykorzystywany w medycynie chińskiej.

Dzięki zawartości polifenoli może przyczynić się do hamowania rozwoju komórek rakowych.

Jest źródłem witaminy C, wapnia, potasu, fosforu i beta-karotenu, który chroni wzrok. Oprócz tego zawiera witaminę K, E, ryboflawinę i magnez.

O cudownych właściwościach zdrowotnych kaki dużo by mówić.

Dlatego właśnie połączenie wegańskiego smalcu z fasoli z tym owocem to prawdziwa skarbnica zdrowia.

Do smalcu potrzeba:

1 1/2 szklanki ugotowanej białej fasoli

2 cebule

2 liście laurowe

ziele angielskie

kilka goździków

sól i świeżo mielony czarny pieprz

oliwę do smażenia

1 owoc kaki

Sposób przygotowania:

Przygotowanie smalcu zaczynamy od podsmażenia posiekanej cebuli wraz z liściem, zielem, goździkami do czasu aż cebulka nabierze złotego koloru.

Następnie ugotowaną fasolę blendujemy z odrobiną wody, solą, pieprzem i majerankiem tak, by miała konsystencję smalcu.

Z przysmażonej cebulki usuwamy przyprawy i dodajemy ją do smalcu dokładnie mieszając.

Owoc kaki obieramy i kroimy w drobną kostkę, następnie dodajemy do smalcu w roli słodkich skwarków, które świetnie wzbogacą jego smak 🙂

Jeżeli nie chcesz użyć kaki, możesz też zrobić smalec z samej fasoli lub dodać do niego suszoną śliwkę. Żurawina też pewnie by się sprawdziła!

Smalec z fasoli to bardzo zdrowa wersja pasty kanapkowej, z którą można eksperymentować na wiele sposobów, komponować go z warzywami lub podawać z klasycznym dodatkiem smalcu – ogórkiem kiszonym.

Wersja z kaki będzie z pewnością najzdrowsza i bardziej egzotyczna. Należy jednak pamiętać, by smalec ze świeżym kaki przygotować w niedużej ilości, którą zjemy w ciągu dwóch dni, gdyż świeże kaki właśnie tyle wytrzyma bez problemu w lodówce.

Smacznego 🙂


Inne Zdrowe przepisy świąteczne znajdziesz -> tutaj. 🙂

źródło:


loading...

Wpisy mają na celu jedynie przedstawienie pewnego schematu. Proszę zwracać uwagę na źródło i indywidualnie rozpatrywać rzetelność informacji. Wszelkie działania oraz decyzje należy konsultować osobiście z własnym lekarzem lub duchownym. Nie ponosimy odpowiedzialności za poczynione przez czytelników kroki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge